Hvězdná brána – Kamelot (Camelot)

Mezitím, co se všichni spojenci snaží objevit nějakou anomálii, u níž by byla patrná Orijská superbrána, tak se SG-1 vydává na planetu, jejíž adresu se podařilo Danielovi najít v Merlinově deníků. Městečko, které zde nacházejí, jakoby vypadlo z dob krále Artuše. O správnosti jejich rozhodnutí vypovídá i kámen s mečem uprostřed náměstí. Přesně takovýto meč našli i v Avalonu. SG-1 se schází se starostou Meurikem, který nereaguje zrovna přívětivě při vyslovení Merlinova jména. Tady ho považují za člověka vládnoucího černou magii a jsou rádi, že jejich město upustil po Artušově výpravě za nalezením svatého grálu. Jak se zdá, po Merlinovi zde zůstala jeho knihovna, jíž chrání silové pole. Jako jediný má k němu klíč Antonius, místní historik. Danielovi se nakonec daří jej přesvědčit, aby jim umožnil do knihovny přístup, i když Antoniuse děsí kletba černého rytíře.

Po chvíli pátrání se krom spousty knih daří objevit tajnou skrýš, v níž se nachází antický ovládací panel. Daniel, aniž by to tušil svým přistoupením na podstavec panelu aktivuje hologram černého rytíře. Antonius se tak na vlastní oči přesvědčuje o této kletbě. Meurik na smrt historika reaguje vykázáním SG-1 z města. V tuto chvíli však přilétá Odyssea, aby tým nabrala ba cestu k právě objevené superbráně. Daniel je ale rozhodnut zůstat, aby nalezl zbraň schopnou zničit Orie. Cameron zůstává s ním, přeci jen tu zůstává riziko střetnutí s černým rytířem a v tuto chvíli je nejpovolanější osobou pro souboj s ním. Ale snad k tomu nebude muset dojít a Danielovi se podaří rozluštit kód zašifrovaný v Merlinových knihách. Ale takové štěstí zřejmě nemají a na Camerona čeká náročné setkání s rytířem. A bez Danielovi pomoci rozhodně nemá šanci jej porazit.

O to větším zklamáním je výsledek jejich snažení. Rozluštění šifry jim zhmotnilo tak jako v Avalonu spoustu zlata, avšak žádnou zbraň. Tou je podle všeho svatý grál, který zde ale nenajdou. V toto chvíli je vyzvedává Korolev, aby zamířili ks superbráně. Zde již Samantha podniká kroky pro zamezení její aktivace. Pokud otevřou bránu z této strany, nebudou moci Oriové vyslat své invazní lodě. Samantha na sebe bere skafandr a míří k bráně vyměnit původní ovládací krystal za jejich. Až se plně implementuje do systému, vytočí Orijskou galaxii a měli by na nějaký čas pozdržet invazi. Ale zdá se, tento nápad přichází příliš pozdě. Brána se aktivuje a s ní přichází čtveřice křižníků. První vlna invaze, jenž shromážděné flotile předvádí svou drtivou sílu. Proti zbraním a štítům orijských křižníků je jakákoliv snaha o zastavení invaze marná.

Comments are closed.