Hvězdná brána – Rezonanční efekt (Ripple Effect)

V SGC se spouští poplach, došlo k nečekané mimozemské aktivaci brány. Krátce po vytvoření červí díry dochází k záblesku a nárazu do iris. Hned po něm přichází ověřovací kód SG-1. Generál Landry se na poradě snaží zjistit, co se to vůbec stalo, když v tom si všímá značných rozdílů mezi jeho vzpomínkami a těmi členů SG-1. Zřejmě by tomu nevěnovat až takovou pozornost, kdyby se v tuto chvíli do SGC v řádném termínu nevrátila SG-1. Něco je tu očividně špatně, jelikož všichni jsou podle testů DNA sami sebou. Je tedy potřeba začít uvažovat o možnosti vytvoření nějakého mostu mezi touto realitou a tou druhého týmu. Než se však Carterová stihne do své teorie zamotat, přichází další tým SG-1. Bezezbytku muselo dojít k nějakému narušení prostoru mezi paralelními vesmíry. Se vším by mohla nějak souviset černá díra, jíž vytvořili Oriové při snaze zřídit předsunutou základnu se superbránou. Ve chvíli, kdy jí druhý tým prošel, muselo dojít k nějakému výkyvu. Ten nyní způsobuje, že se v SGC schází další a další členové SG týmů z jiných vesmírů.

Mezi nimi je i Martuf s doktorkou Fraiserovou. Ti se marně snaží najít lék na převorský mor, který začal pustošit Zemi. V tom by jim zdejší nalezení řešení mohlo značně pomoci, ovšem za předpokladu, že by existoval způsob, jak jednotlivé týmy vrátit do jejích světů. Jak se zdá, zřejmě žádné schůdné řešení neexistuje. Pokud by tomu tak bylo, tak by na to armáda Carterových přišla. Nejlepším řešením zřejmě bude trhlinu uzavřít, aby nepřicházeli další týmy. Trhlinu by měla zacelit správně směrovaná exploze poblíž černé díry. Aby to vyšlo, je potřeba povolat na pomoc Asgardy. Kvasir sebou přiváží přístroj na dilataci času, aby měl Prométheus alespoň nějakou šanci se dostat do dostatečné blízkosti pro vypuštění nálože. Pro tuto nebezpečnou misi sebou SG-1 bere své druhé já.

Ty ale mají úplně jiný plán. Vůbec jim nejde o uzavření průrvy mezi dimenzemi. To oni jí uměle vytvořili, aby se v této alternativě zmocnili ZPM. Jejich svět čelí hrozbě Oriů a potřebují napájení pro své křeslo v Antarktidě. A to tak zoufale, že neváhají unést Promethea zamířit s ním k Atlantidě, kde se chtěj ZPM zmocnit. To je něco, co SG-1 tohoto světa nesmí dovolit. Bez ZPM přijde Atlantida o maskování, což jí učiní zranitelnou proti Wraithům. Jenže jak přemoci sami sebe, když si jsou tak podobní? Jediným řešením je přechytračit své vlastní já. A to znamená udělat něco, co by je za normálních okolností ani nenapadlo. Obě SG-1 spouští svou hru na oblafnutí toho druhého, ale jen jeden z nich může uspět. Vítězem se tak stane jen ten, kdo přijde s šílenější dvojitou hrou.

Comments are closed.