Hvězdná brána – Výprava (The Quest Part 2)

Svatý grál na konci úzké římsy se zdá byla jen rafinovaná návnada. Ve chvíli, kdy se jej Daniel pokusil uchopit, zjišťuje, že se jedná o pouhý hologram. V tuto chvíli se z prolákliny zvedá obrovský drak. Okamžitě začíná čpět oheň a sýru. Tohle je zřejmě nad síly SG-1. Rozhodnou se proto raději pro taktický ústup z jeskyně. Drak bez sebemenších obtíží odolává jejich zbraním a příliš s ním nepohnula ani C-4. Jediným způsobem, jak překonat tuto zkoušku je vyslovit jméno strážce. Baal v tomto ohledu lhal, nemá ani tušení, jak by se měl drak pojmenovat. Vše je tedy opět na Danielovi, pro něhož je nalezení správné odpovědi otázkou života a smrti. A odpověď není tak složitá, jak by se mohlo zdát. Ochráncem přeci není samotný drak, nýbrž Morgana. A její antické jméno je tím, co dokončí tento závěrečný test. Jenže ani to jim zřejmě nepomůže v získání Svatého grálu. Na podstavci je stále hologram.

Ale něco se přeci jen změnilo. Při pokusu se jej dotknout jsou tentokrát všichni, kromě Adriany přeneseni na vzdálené místo. A jak vzápětí zjišťují, jsou úplně na jiné planetě. Jedná se o planetu mimo přístupný systém bran. Jde o takové bezpečnostní opatření Morgany, aby se nikdo nemohl dostat k tomu, co zde ukryla. Ale kdo by čekal Svatý grál, ten by se spletl. Morgana zřejmě musela Svatý grál na popud povznesených zničit, tak se alespoň rozhodla zachránit toho, kdo jej postavil. Merlin, uložený ve stázové komoře může svou zbraň postavit znovu. Co víc si přát. Snad jen najít cestu domů. Jelikož jak se zdá, každé dvě hodiny je nějaký podprogram v ovládacím panelu přenáší na jiné místo. Zatímco se Daniel snaží Merlina přesvědčit, aby jim pomohl, pouští se Samantha s Baalovou pomocí do přeprogramování ovládacího panelu. I přes všechny jejich snahy se jim stále nedaří najít příslušný program, jenž je potřeba nejprve vyřadit, aby mohli zadat svou adresu. To je možná způsobeno tím, že hledají na špatném místě. Příslušný kód softwaru by přeci mohl být i v obelisku.

Merlin se pouští do výroby zbraně. To jej ale náramně vysiluje. Byl až příliš dlouho ve stázi a již nemá dost sil, aby svou práci dokončil. Volí tedy náhradní řešení. Přehrává své vědomosti do antického zařízení, z něhož je po Merlinově smrti přebírá Daniel. Ač ho uchovávání dvojích vzpomínek vysiluje, pouští se do stavby zbraně. Touto dobou je na jejich stopě Adria. S každou další planetou je dokáže vyhledat rychleji a je jen otázkou času, kdy je dožene. Bohužel se tak stává dříve, než se Danielovi daří zbraň dokončit. SG-1 se ocitá v obležení její armády a je stále těžší se bránit jejím útokům. V tuto chvíli Daniel využívá svých schopností k využití sil přírody. To jej ale příliš vysiluje a již mu nezbývá energie pro boj s Adriou. Ta hodlá s SG-1 jednou provždy skoncovat. V tuto chvíli je potřeba sebrat poslední zbytky sil a postavit se jí na odpor. Alespoň na tak dlouho, než se ostatním podaří uprchnout do bezpečí.

Comments are closed.