Hvězdná brána – Vzpomínky Jolinar (Jolinar’s Memories)
Do SGC přichází Martouf se špatnou zprávou pro Samanthu. Její otec byl během své mise v řadách Sokara odhalen a uvězněn na měsíci Netu. Toto místo je známé i pozemské mytologii jako peklo. A toto pojmenování si zaslouží po právu. Poté, co Sokar dobyl Delmak, nedaleký měsíc transformoval na místo věčného utrpení, kde si může naplno vychutnávat bolest a beznaděj svých nepřátel. S Netu ještě nikdy nikdo neunikl, s jedinou výjimkou. Jolinar se to před nějakým časem nějakým zázrakem podařilo, avšak nikdy o této zkušenosti nemluvila. Martouf by nyní potřeboval, aby se Samantha pokusila rozpomenout a pomohla mu se snahou zachránit Jacoba. Jeho vědomosti jsou pro Tok’ry nezbytné. Před svým zadržením se mu podařilo odhalit tajné Sokarovi plány na drtivý útok na nejmocnější Vládce soustavy.
Avšak k provedení smělého záchranného plánu je nejprve potřeba znát způsob, jakým se Jolinar dokázala z Netu dostat. Ale i se zařízením na vyvolávání vzpomínek to není nic snadného, proto přichází těžké rozhodnutí. Na povrch měsíce v modulech vyrazí i tak, plán útěku budou muset nějak sestavit cestou. Krátce po přistání modulů je všem jasné, proč se tomu říká peklo. Téměř nedýchatelný vzduch je nutí vyrazit k ruinám bývalé kolonie. Té železnou rukou vládne Bynarr. Muž, jenž se objevuje ve vzpomínkách Jolinar. Jenže tento goa’uld sehrával v životě Jolinar jinou úlohu, než si Samantha myslela. Její původní domněnka, že to byl právě on, kdo jí pomohl k útěku se ukazuje jako mylná. Jolinar Bynarra oklamala a ten touží po pomstě.
Je rozhodnut Samanthu zabít. Sice to nebude takové potěšení, jako se pomstít přímo Jolinar, ale s tím už se bude muset nějak smířit. Ve chvíli, kdy na ní vztahuje ozbrojenou ruku, se stává něco divného. Byronnův první muž ho bezeslova zasahuje tyčovou zbraní. Pro Samanthu to znamená malý zázrak. Vrací se ke svým druhům s řešením jejich problému. V komnatě Byronna jsou transportní kruhy vedoucí do Sokarova paláce. Těmito kruhy chodíval Byronn pravidelně informovat svého pána o utrpení uvězněných nepřátel. Nyní mohou tuto cestu použít ke svému útěku. Nápomocný by jim v tom mohl být Teal’c, který s teltakem zkříží cestu transportnímu paprsku a oni se místo do paláce přenesou na palubu lodi. Jen by jim v cestě nesměl stát Neonak, jehož pravá identita je pro všechny velkým překvapením.